Проєкт «Відкривай Україну»

Автор матеріалу Сивочуб Світлана Вікторівна

Протягом 2014-2015 навчального року ми брали участь у освітньому проєкті культурного відродження молодого покоління «Відкривай Україну» (фонд "З країни в Україну", місто Київ).

Програма «Відкривай Україну» мала на меті пробудити для молодого покоління сходу України відчуття зв’язку з культурою і традиціями України, набути нові знання та отримати нові емоції, позитивний життєвий досвід. Для участі в проекті ми створили команду однодумців кількістю 15 осіб – «СпецНаЗ» (Спеціалізуємось На Затіях), які стали ініціативною групою, що залучала до цікавої та корисної справи інших членів нашого колективу.

Участь у програмі фонду «З країни в Україну» дала нам змогу окремо від шкільної програми здобути знання про шість напрямів мистецтва і про те, як вони розвивалися в Україні, ми відкрити для себе Україну через її образотворче мистецтво, музику, літературу, кіно, танці і моду. Цей проект розказав не лише про мистецтво в Україні, а і про світові тенденції та їх розвиток в Україні. За цей час команди-учасники зробили багато: переглянули цикл лекцій з шести напрямів мистецтва:

  • в рамках курсу «Музика» ми розглянули історію музичної традиції у світі та в Україні, її різноманітні втілення та іпостасі, а також, звісно, її роль і жанри сьогодні (http://ukraineopen.net/music/);
  • «Література» показала літературний процес від прадавніх часів до сьогодення, познайомила з письменниками, що стали «живими класиками», з авторами, які не набагато старші за членів команди, проте вже досягли певного успіху, порівняла свідомість людини, яка читає багато книжок, від свідомості того, хто цієї пристрасті позбавлений (http://ukraineopen.net/literature/);
  • курс лекцій «Хореографія» показав те шалене різноманіття, яке виражають словом «танці», ми дізналися про чотири головні аспекти танцювальної історії та традиції: як це було, як це є, як це може бути – стратегія розвитку танців у контексті України (http://ukraineopen.net/choreography/);
  • на лекціях курсу «Мода» ми взнали про всі аспекти модного бізнесу від створення концепту колекції до її пошиття, просування і формування бренда. Окрему увагу було приділено питанню національної ідентичності, яку також можна виразити через одяг і стиль. Ми дізналися про історію українського костюму й особливості сучасної української індустрії моди, як розвивався костюм і як змінювалася мода протягом поколінь, познайомилися з іконами стилю і «зірковими» модельєрами. Окрема «родзинка» курсу – інтерв’ю з дизайнерами, які показали, як власною працею можна досягти гарних результатів, а також те, що в Україні є багато майстрів світового рівня, як вони працюють і що їх надихає (http://ukraineopen.net/fashion/);
  • в лекціях напрямку «Кіно» ми простежили розвиток кінематографічної індустрії від першої в історії рухомої картинки, через акторську гру в німому кіно, постановки музики, світла до сучасного кіно... ( http://ukraineopen.net/movie/);
  • «Образотворче мистецтво» познайомило нас із найкращими зразками світового мистецтва, показало, які течії є в мистецтві, які фарби як малюють, які види образотворчого мистецтва бувають, а також дуже багато інших цікавих речей. Ми зрозуміли, що для того, аби творити мистецтво, зовсім необов’язково озброюватися пензлем і олійними фарбами, митець працює з навколишнім світом, із будь-якими предметами, адже головна функція митця – творити прекрасне довкола і надихати на прекрасне інших (http://ukraineopen.net/art/).

Письмово відповіли на запитання координаторів стосовно засвоєного матеріалу; підготували шість творчих робіт з напрямків «Музика», «Література», «Мода», «Хореографія», «Образотворче мистецтво», зняли короткометражну стрічку «В следующем году» у напрямку «Кіно».  Участь у проекті взяли 107 українських команд з Донецької і Луганської областей, із нашого міста Україну відкривали команди однодумців із дев’яти шкіл: "СпецНаЗ" (ЗОШ № 8), "Діти Незалежної" (ЗОШ № 32), "Діти України" (ЗОШ № 4), "Класні ідеї" (ЗОШ № 31), "Барвінок" (ЗОШ № 9), "Гіпотеза" (ЗОШ № 17), "Невгамовні" (ЗОШ № 26), "Art of Muse" (ЗОШ № 23), "Sity smile" (ЗОШ № 11).

Боротьба була запеклою, але нам вдалося здобути перемогу у напрямку «Образотворче мистецтво». За найкращій результат та творчу працю нас нагородили поїздкою до міста Київ (вересень 2015 рік) для участі у фіналі проекту. У Києві нас чекали: City-квест, художня виставка, Гоголь-фест: музичний майстер-клас, і презентація фільмів, які команди створили для напрямку "Кіно", і, звичайно, змагання за перемогу у фіналі. Три дні повного напруження і командної роботи привели нас до отримання ІІ місця в проекті «Відкривай Україну» та до роздумів над такими категоріями як проблема, ситуація, аналіз, мета, цілі, результати, проекти, місто, розвиток...

Проекти, створені командою «СпецНаЗ»

1) Музичний твір: https://www.youtube.com/watch?list=PL9tFXQFs8bV9Uir8_ICt68cxRhrftdMj9&v=XYhkKuNfbJQ

2) Басня «Два сусіди», напрямок «Література»: https://www.youtube.com/watch?list=PL9tFXQFs8bV9ETzbOkQgamo2QkLE4gk8N&v=WayG6wQIaL8

3) Танець на тему «Місце де живе надія», напрямок «Хореографія»: https://www.youtube.com/watch?list=PL9tFXQFs8bV9ETzbOkQgamo2QkLE4gk8N&v=WayG6wQIaL8

4) Короткометражна стрічка «В следующем году», напрямок «Кіно»: https://www.youtube.com/watch?list=PL9tFXQFs8bV8f7sYrLC5vLtS1WXkdVG5y&v=jvfTRdhJ2d8

5) Власна колекція, напрямок «Мода»:

Бренд під назвою «ШCool’на мода»

Опис бренду. Слоган: «Вчителювати — це круто!» Одяг бренду «ШCool’на мода» зруйнує стереотип про те, що більшість вчителів — нудні та консервативні. Простий крій, вільний силует, плавні лінії, відсутність загострених деталей і важких тканин — все це робить образ вчителя більш позитивним и відкритим. Неодмінна родзинка кожного костюму — наявність елементів, що вказують на спеціалізацію вчителя, та, окрім естетичної, виконують також практичну функцію (являють собою допоміжне приладдя для проведення уроку).

Аудиторія. Одяг створено для вчителів середніх шкіл обох статей різного віку, які люблять свій предмет і прагнуть викликати в учнів якомога більший інтерес до його вивчення. Вони не бояться експериментувати зі своїм образом і вважають, що увагу школярів необхідно привертати різними засобами, в тому числі й власним оригінальним одягом.

Трендове рішення. В основі брендової колекції лежить етнічний стиль, в якому переважають національні мотиви: рослинні та геометричні орнаменти, квіткові прінти, вишивка, стрічки. Використані тканини переважно пастельних тонів, які є трендом цього сезону. Щоб охопити якомога більшу аудиторію, створено моделі, в яких етно гармонійно переплітається зі стилями кежуал, вінтаж і навіть мілітарі та вамп.

Інші моделі можна побачити за посиланням: https://drive.google.com/drive/folders/0B_jBgH5WFVQ7MlhqZnFXMlozc3M

6) Стрит-арт у напрямку «Образотворче мистецтво»: